20111224

一定期間更新がないため広告を表示しています

スポンサーサイト | | - | -
20110114
今日なぜかどうしてもずっと耳から離れない曲。

Umbrella / Rihanna

私はあなたのもの
私たち離れることはないよ
雑誌の中の存在になっても
あなたは私のスター
暗闇で派手な車も見えないようなとき
あなたには私が必要だよ
いつでも分かち合いたいの
だって

太陽が輝いたら
一緒に輝こう
ずっとここに居るって話したでしょ
いつでも友だちでいたいと
最後まで耐えぬくと誓ったでしょ
ひどい雨だけど
一緒に生きてるって知っていて
私の傘に入っていいよ
守ってあげるよ
私の傘の下で

どんな素敵なものも、二人の間には入れない
あなたは私の一部なの、永遠に
争いに引き裂かれても
回ってきたカードが厳しくても
一緒にいて私が癒してあげる
ねぇ

太陽が輝けば
一緒に輝けるよ
永遠に一緒に居ると言ったでしょ
いつでもあなたの友だちだよ
最後まで頑張ると誓ったの
土砂降りの雨の中で
私たちはお互い支えあってるの
私が傘を差してあげる
私の傘に入っていいよ
守ってあげる
傘の下で
傘の下で

胸に飛び込んできて
恐れることなどないよ
私のとこへ来て
二人の間に距離など無い
雨が強くなればなるほど
私はあなたのために強くなる

※サビ繰り返し


あぁ雨が降っている
私のもとへ
雨だわ
いつでも私のもとへ


----

けっこう意訳。Jay-Zの部分はスルーしてます。あー名曲ですね。耳に纏わり付くようなリアーナの声がクセになる。もう4年も経ったの...?
PVとか強そうwなのに歌ってること可愛くて。
私は今、この曲を、この歌の歌詞をある人に捧げたいのかも。捧げるっていうか(←重い)、この曲を聴くとその人のことを考えてしまって。その人には輝いていて欲しいからな〜。ねぇ、もう、ほんとに笑。
大切なものがあって、それを守っていくのって簡単なことじゃないよね。
その姿は少し悲しくて、でもすごく美しいよ。私には、想うとか祈るとか、見てることぐらいしか出来ないけれど。


歌詞原文↓


You have my heart
And we'll never be worlds apart
May be in magazines
But you'll still be my star
Baby cause in the dark
You can't see shiny cars
And that's when you need me there
With you I'll always share
Because

[Chorus]
When the sun shines, we'll shine together
Told you I'll be here forever
Said I'll always be a friend
Took an oath I'ma stick it out till the end
Now that it's raining more than ever
Know that we'll still have each other
You can stand under my umbrella
You can stand under my umbrella
(Ella ella eh eh eh)
Under my umbrella
(Ella ella eh eh eh)
Under my umbrella
(Ella ella eh eh eh)
Under my umbrella
(Ella ella eh eh eh eh eh eh)

These fancy things, will never come in between
You're part of my entity, here for Infinity
When the war has took it's part
When the world has dealt it's cards
If the hand is hard, together we'll mend your heart
Because

[Chorus]
When the sun shines, we'll shine together
Told you I'll be here forever
Said I'll always be a friend
Took an oath I'ma stick it out till the end
Now that it's raining more than ever
Know that we'll still have each other
You can stand under my umbrella
You can stand under my umbrella
(Ella ella eh eh eh)
Under my umbrella
(Ella ella eh eh eh)
Under my umbrella
(Ella ella eh eh eh)
Under my umbrella
(Ella ella eh eh eh eh eh eh)

You can run into my arms
It's OK don't be alarmed
Come here to me
There's no distance in between our love
So go on and let the rain pour
I'll be all you need and more
Because

[Chorus]
When the sun shines, we'll shine together
Told you I'll be here forever
Said I'll always be a friend
Took an oath I'ma stick it out till the end
Now that it's raining more than ever
Know that we'll still have each other
You can stand under my umbrella
You can stand under my umbrella
(Ella ella eh eh eh)
Under my umbrella
(Ella ella eh eh eh)
Under my umbrella
(Ella ella eh eh eh)
Under my umbrella
(Ella ella eh eh eh eh eh eh)

It's raining
Ooh baby it's raining
Baby come here to me
Come here to me
It's raining
Oh baby it's raining
 
under my umbrella | 02:56 | comments(0) | 訳してみた・・・
20111224
スポンサーサイト | | - | -




skin / uterus